Syyssiivousta

Koko iltapäivän olen siivonnut! Pääsin lähtemään töistä aiemmin, jo klo 14 ja sen jälkeen siivosin hikipäissäni vinttiä, sitten lastenhuoneita, jotka ovat nyt viimein tyhjiä eli lapset maailmalla. Sitten autotalli-varastoa ja välillä imuroin olohuone-keittiön ja pesin yhden ison ikkunan. Järjestelin tavaroita ja heitin pois joutavaa. Vintiltä löysin laatikollisen lasten ensimmäisiä vaatteitakin! Ihan tuli tippa silmään, kun niitä katselin. Kai ne pitää vielä säilyttää, mutta pestä välillä, kun hiiri oli tehnyt pesän sinne laatikkoon joskus. - Niin, mitä sitä raskii heittää pois, kun kaikkea voisi vielä tarvita tai käyttää. Minun on todellakin vaikea heittää mitään tavaraa pois ja siitä olen kyllä useasti kuullut perheeltäni. Se tapa tulee minulla maalta, kun siellä ei heitetty mitään pois. Mutta sitä varten meillä oli aittoja ja vinttejä kaikelle ihanalle roinalle. Kaikki vaatteet, jotka eivät kelvanneet eteenpäin eli kierrätykseen, tehtiin matonkuteiksi ja paukutimme koko perhe (myös pojat) talvikaudet räsymattoja tuvassa. Minullakin on nurkat täynnä matonkuteiksi kelpaavaa kuten t-paitoja ja vanhoja farkkuja. Kangaspuut olen jo ostanut ja kerran tässä paukuttelinkin kesäaikana 25 metriä erilaisia mattoja autotallissa. Kummasti matot kelpaavat moneen paikkaan. Se oli muutenkin tosi terapeuttista puuhaa, kun olin vihainen tai allapäin, lähdin paukuttamaan kangaspuilla mattoja, jopa auttoi, kun puolikin tuntia iskin topakasti kudetta loimeen. Suosittelen!

Nyt seuraava projektini on autotallikirppiksen järjestäminen. Siinä sitä riittää puuhaa, kun käy läpi kolmen neidon kotiin jättämiä tavaroita ja vaatteita sekä omia kuteita. Kaikkea mahdollista muutakin ylimääräistä on nurkissa, josta aion saada rahallistakin hyötyä. En kai minä nyt hyvää tavaraa ilmaiseksi jakele. Sitäpaitsi tarvitsen matkarahaa Islanninmatkaa varten. Aion ensiksi kutsua naapurit ja tuttavat ja ystävät kirppikselle ja sitten ehkä laitan sen ilmoituksen lehteen, jos jää jotain jäljelle. Ongelmana on vain se, että minulla on seuraava vapaa viikonloppu pyhäinpäivän aikaan, mutta Halloween-kirppis tuttujen kesken autotallissa ei ole hassumpi ajatus. Siihen asti laitan autotallia kuntoon.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kalanruoto kurkussa ambulanssilla sairaalaan!

Kevät keikkuen tulevi

Ajatuksia tähän aikaan