Joulu tulee - olen valmis!




Jostain syystä joulu tulee aina vain nopeammin, mutta tänä vuonna olen valmiimpi jouluun kuin koskaan aiemmin. Tuntuu, että suorastaan nautin jouluntulosta, koska onhan minulla nyt ensi kerran elämässäni aikaa valmistella joulua. Olen nyt viimein free lanceri  eli ei tarvitse joka aamu mennä säännöllisesti töihin. Voin tunnustaa, että olen aina ollut jouluihminen, vaikka joulun jälkeen on mukavaa siirtyä kevään odotteluun ja valon lisääntymiseen. Pimeä aika ei haittaa minua lainkaan, koska aina on jotain puuhaa. Nautin täysin siemauksin kaikesta tekemisestä, käsitöistä, askartelusta, leipomisesta, lukemisesta, liikunnasta, kulttuurista yms. Maailma täynnä mielenkiintoisia asioita, joita nyt ehdin paremmin toteuttamaan ja tekemään kuin aiemmin.  Mutta kaikkeen en ehdi millään, minne haluaisin!

 
Eilen koristelin kasvihuonetta joulukuntoon ja vielä lisäilen sinne lisää koristelua. Valmistan itsenäisyyspäivän juhliimme ruokia ja leivonnaisia. Tänään ovat vuorossa karjalanpiirakat. Joululahjojakin olen tehnyt ja ostanut. Mukavaa, kun on vähän luntakin, se tuo joulun tunnetta ja valoa.



 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kevät keikkuen tulevi

Kalanruoto kurkussa ambulanssilla sairaalaan!

Ajatuksia tähän aikaan