Brändi-ajatuksia
Luen parhaillaan Lisa Sounion Brändikäs-kirjaa ja kyllähän se on tosi hyvin ja mielenkiintoisesti kirjoitettu. Vaikka välillä se sana jo soi korvissa. Brand - englanniksi sopii joka asiaan. Se on tärkeä juttu! Brändi syntyy vaikkapa yritykselle pikkuhiljaa. Työn ja ihmisten kautta. Kaikki vaikuttaa brändiin, koska sehän on suomeksi mielikuva. Brändi hahmottuu vaikkapa politiikoille ajan kanssa. Timo Soini onnistui aika huikeasti brändäämään itsensä. Todellinen Soini voi olla aivan muuta kuin mielikuva. Herra Hakkarainen on jo selkeä brändi, kun on tarpeeksi rohkea suustaan. Hänen kohdallaan sananvapaus vain ei onnistu. Suomessa pitää olla hiljaa - joistakin asioista! Miksi meitä syytetään siitä, että olemme arkoja ja emme puhu. Ja sitten kun puhutaan, sanotaan vääriä asioita. Siis kansanedustajatkaan eivät osaa sanoa oikeita asioita oikealla tavalla. Keskusta taas epäonnistui täysin brändäyksessä, mm Paula Lehtomäen jätevesilakisekoilu vahingoitti hyvää keskustabrädiä.......
Kommentit